|
REC1905260 |
Recursos per treballar la història de l'art a educació infantil i primària |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/6/2024 - 30/6/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Eduk per a la formació Docent
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
16ED Recursos per treballar la història de l'art a educació infantil i primària
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
75
|
| |
Descripció i Metodologia: |
La història de l'art té la capacitat de canviar la forma com els infants veuen el món i el que hi ha en ell, fent-los més sensibles al punt de vista dels altres. És una manera d'ensenyar la importància de l'art a la vida i com es troba representat en el nostre entorn creant vincles amb l'art i la cultura. A través de la història de l'art els infants poden comprendre i valorar elements significatius del patrimoni artístic proper i d'arreu.
Aquest curs vol donar estratègies, recursos i activitats per introduir la història de l'art a l'educació infantil i primària a través de l'Educació Visual i Plàstica i de forma transversal amb les altres àrees d'aprenentatge, fent-ho de manera lúdica i adaptada a l'edat dels infants.
METODOLOGIA EMPRADA
És un curs asíncron, on l'alumne té accés lliure al Campus Virtual (Moodle) i, per tant, s'adapta al ritme d'aprenentatge personal. El Campus Virtual combina paquets d'aprenentatge dinamitzats amb la metodologia de l'Storytelling i la gamificació, que contenen proves d'autoavaluació, amb lectures i vídeos, que es combinen amb fòrums (de reflexió i de participació) i tasques a realitzar.
DIFUSIÓ
La difusió que es durà a terme d'aquesta activitat serà a través de xarxes socials i correu electrònic.
Podeu trobar més informació a:
https://www.eduk.cat
|
| |
Objectius |
- Aprendre els procediments per dur a terme diverses creacions artístiques tenint en compte la planificació, el procés i l'avaluació, amb la finalitat de poder aplicar-ho a la seva tasca docent.
- Experimentar amb diferents propostes de materials, tècniques i recursos, per tal d'enriquir les activitats artístiques.
- Descobrir i conèixer propostes d'activitats competencials per treballar la història de l'art a diferents nivells educatius.
- Valorar l'expressió visual i plàstica com una eina transversal i d'interacció amb altres àrees per assolir les capacitats i les competències establertes al currículum.
- Dissenyar una proposta d'aplicació pràctica en la qual s'integrin els continguts, criteris i competències pròpies de l'àmbit d'educació artística, per tal que es puguin treballar de forma transversal amb continguts d'altres àmbits.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1_ La història de l’art al currículum de l’Educació Infantil i Primària
Objectius
Reflexionar sobre la importància de l’aprenentatge de la història de l’art en l'etapa d'educació infantil i educació primària.
Descobrir propostes competencials per treballar la història de l’art a educació infantil i a educació primària.
Continguts:
Per què ensenyar història de l’art a l’Educació Infantil i Primària?
La història de l’art a través de l’educació visual i plàstica i dels projectes d’aprenentatge.
Avaluació:
Reflexiona sobre el pes de l'educació visual i plàstica dins del
currículum actual i com aquest aspecte es tradueix dins dels centres educatius.
Mòdul 2_ Propostes Metodològiques
Objectius
Aprendre els procediments per dur a terme diverses creacions artístiques tenint en compte la planificació, el procés i l'avaluació, amb la finalitat de poder aplicar-ho a la seva tasca docent.
Continguts:
Propostes metodològiques per a cada cicle d’Educació Infantil i Primària.
Agrupaments de treball.
Planificació de les sessions i del procés de creació.
Recursos per a l’avaluació.
Avaluació:
Crea una proposta didàctica que planifiqui un procés creatiu i la seva avaluació. Comparteix-la amb els companys. Espera el retorn de la tutora amb propostes de millora, si és necessari.
Mòdul 3_ Materials, Tècniques i Recursos
Objectius
Experimentar amb diferents propostes de materials, tècniques i recursos, per tal d'enriquir les activitats artístiques.
Continguts:
Materials bàsics.
Reutilització de material de rebuig.
Tècniques plàstiques.
Avaluació:
Integra a la teva proposta didàctica diferents materials i tècniques plàstiques. Comparteix-la amb els companys. Espera el retorn de la tutora amb propostes de millora, si és necessari.
Mòdul 4_ Propostes d’activitats
Objectius
Descobrir i conèixer propostes d'activitats competencials per treballar la història de l'art a diferents nivells educatius.
Continguts:
Activitat d’art a través de les etapes de la història.
Activitats d’art contemporani.
Avaluació:
Reflexiona sobre quines activitats competencials podries aplicar a l'aula i amb quins objectius ho faries. Comparteix la teva reflexió al fòrum amb els companys i companyes.
Mòdul 5_ Projecte Final
Objectius
Dissenyar una proposta d'aplicació pràctica en la qual s'integrin els continguts, criteris i competències pròpies de l'àmbit d'educació artística, per tal que es puguin treballar de forma transversal amb continguts d'altres àmbits.
Continguts:
Elaboració d’una proposta pràctica per un curs o cicle concret.
Avaluació:
Dissenya una proposta d'aplicació pràctica en la qual s'integrin els continguts, criteris i competències pròpies de l'àmbit d'educació artística, per tal que es puguin treballar de forma transversal amb continguts d'altres àmbits. Comparteix-la amb els companys i companyes. Fes una avaluació d'una proposta d'aplicació pràctica d'algun altre company i companya. Rep el retorn de la tutora amb propostes de millora, si és necessari.
AVALUACIÓ DEL GRAU DE SATISFACCIÓ DELS PARTICIPANTS
L'avaluació del grau de satisfacció dels participants es realitza a través d'una enquesta que reflexiona sobre els àmbits següents:
• El grau de satisfacció general amb el curs
• L'assoliment dels objectius
• El contingut del curs
• La presentació dels paquets d'aprenentatge
• La qualitat dels recursos i materials pedagògics facilitats i la seva aplicació dins dels
contextos educatius
• L'acompanyament de la tutora
• L'entorn virtual d'aprenentatge
• Observacions.
|
| |
Formador/a |
Dolça Cebrian Ester
|
| |
Avaluació |
1. La realització, de manera satisfactòria, del 100% de les activitats autocorrectives i les tasques proposades durant els diferents apartats del curs.
2. La participació obligatòria en tots els fòrums de coneixement, supervisats pels tutors.
Els fòrums de coneixement tenen dos objectius principals:
- són activitats que porten que l'alumne reflexioni i analitzi la informació que se li presenta, amb l'objectiu d'aportar reflexions personals, elaborar noves definicions, contrastar el procés d'aprenentatge, integrar conceptes, etc. De manera que facilita la metacognició individual i compartida amb els companys del procés d'aprenentatge.
- es comparteixen informacions sobre activitats de cerca d'informació, de manera que el participant aprofundeix en alguna informació concreta del temari del curs que comparteix amb el grup i que el tutor/a supervisa.
3. L'elaboració i entrega d'un projecte final elaborat amb la metodologia i recursos treballats durant el curs.
El projecte és una activitat d'elaboració individual del participant que se centra en l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits durant el curs. Es planteja com una activitat a realitzar en finalitzar l'acció formativa per tal d'avaluar que s'han aconseguit els objectius establerts.
4. La realització de l'enquesta de satisfacció final.
|
| |
Requisits de certificació |
1. La superació, de manera satisfactòria, del 100% de les activitats proposades durant els diferents apartats del curs.
2. La participació obligatòria en tots els fòrums de coneixement, supervisats pels tutors.
3. L'elaboració i entrega d'un projecte final elaborat amb la metodologia i recursos treballats durant el curs.
4. La realització de l'enquesta de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'educació infantil i educació primària.
|
| |
E-mail |
info@eduk.cat
|
| |
|
|
|